یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

مطالب آموزش نگهداری از زیبایی و طراوت پوست و مو

تونر مو چیست و هر آنچه باید درمورد تونر مو بدانید

۱۰۴ بازديد
محصولات زیادی برای رنگ کردن مو در بازار وجود دارد و شاید این تنوع باعث سردرگمی افراد شود. فرآیند رنگ کردن مو معمولا در سالن‌های زیبایی انجام می‌شود، اما در بین هر مراجعه به سالن هم می‌توان برای داشتن رنگ موی بهتر و موهای سالم‌تر از محصولاتی مانند تونر مو استفاده کنید.

تونر مو چیست؟

همان طور از اسم تونر پیداست این محصول به موهای دکلره شده تن رنگی می‌دهد و می‌تواند سایه و رنگ مو را بهبود دهد. تونر مو را می‌توان مانند یک topcoat برای مو در نظر گرفت که مانند روکشی روی مو قرار می‌گیرد، اما چگونه؟

فرمول تهیه شده تونرها شبیه ژل و یا براق کننده‌ها است که برای رنگ دادن و حتی کم‌رنگ کردن و درخشش مو از آن‌ها استفاده می‌شود. در واقع فقط به یک محصول خاص تونر نمی‌گویند و می‌توان انواع رنگ‌های نیمه دائم و براق کننده‌‌ها و یا شامپوهای رنگ و نرم‌کننده‌‌ها را به عنوان تونر و برای تغییر تن رنگی مو با دانه پیگمنت به موها، در نظر گرفت. پیگمنت ورودی به موها با استفاده از تونر مو تقریبا بین ۴ تا ۶ هفته دوام خواهد داشت.

در واقع فقط به یک محصول خاص تونر نمی‌گویند و می‌توان انواع رنگ‌های نیمه دائم و براق کننده‌‌ها و یا شامپوهای رنگ و نرم‌کننده‌‌ها را به عنوان تونر و برای تغییر تن رنگی مو با دانه پیگمنت به موها، در نظر گرفت.

انواع تونر مو

انواع تونر براق کننده مو، تغییر در رنگ مو به وجود نمی‌آورند و صرفا برق خاصی به مو می‌دهند. دوام این تونرها معمولا ۶ تا ۸ هفته است و سپس مو به حالت اول برمی‌گردد.

تونرهای بنفش و آبی مانند شامپوها و نرم‌کننده‌های متداول در بازار برای از بین بردن تن نارنجی و زردی و گرمی بیش از حد موها استفاده می‌شوند. تونرهای بنفش برای بلوند کردن بیشتر موها کاربردی است و باعث کاهش زردی و براقیت بیشتر مو می‌شود. در حالی که تونرهای آبی رنگ نارنجی ناخواسته در موها را کاهش داده و موها را درخشنده‌تر می‌کند.

 

فواید تونر مو

معمولا افراد و آرایشگران برای داشتن موهای براق‌تر و نرمی بیشتر و تنظیم تن رنگ مو از تونرها استفاده می‌کنند. بنابراین تونر مو محصولی چند منظوره است که فواید زیادی دارد.

  • تونرها باعث ایجاد براقیت و درخشندگی در مو می‌شوند.
  • تخلل موها که باعث وز شدگی می‌شود را با پر کردن منافذ آن کاهش می‌دهد.
  • ظاهر زشت موهای دارای موخوره را کمتر نشان می‌دهد.
  • تونرها با ایجاد لایه‌ای روی مو از آن محافظت می‌کند.
  • رنگ موها را شاداب و زنده‌تر نشان می‌دهد.
  • موهای کدر و بدرنگ را اصلاح می‌کند.
  • موها را نرم می‌کند.

نحوه استفاده از تونرهای مو

همواره به یاد داشته باشید که برای انجام کار حرفه‌ای حتما باید به متخصص آن رجوع کرد.

برای استفاده از تونر می‌توان مقداری شامپو برای رقیق کردن به آن افزود و اگر دقیقا به دستورالعمل‌های استفاده از تونر مو دقت کنید می‌توانید از آن در منزل هم استفاده کنید. قبل از استفاده تونر در منزل، مقداری از آن را روی چند تار مو از پشت گردن که در دید نیست، امتحان و بررسی کنید.

از موارد استفاده از تونر می‌توان به مصرف آن پس از دکلره مو اشاره کرد تا رنگدانه‌‌های اضافی و مزاحم در سرشور را از بین ببرد. برای گرفتن نتیجه بهتر نیز بهتر است از تونر دائمی استفاده کنید تا ماندگاری بیشتری روی مو داشته باشد.

برای مثال درباره نتایج استفاده از تونر مو می‌توان گفت که این محصولات می‌توانند موهای زرد را به پلاتینه، نارنجی را به زرد و مثلا بلوند را به خاکستری تبدیل کنند.


این محصولات می‌توانند موهای زرد را به پلاتینه، نارنجی را به زرد و مثلا بلوند را به خاکستری تبدیل کنند.

سخن آخر

تونر مو محصولی برای افزایش براقی و از بین بردن رنگدانه‌‌های مزاحم در مو است که آرایشگر شما بسته به نیاز مو و رنگ مورد پسند شما، به وسیله آن پس از دکلره مو حتی می‌تواند پایه آن را با گرفتن زردی یا نارنجی مو افزایش دهد تا رنگساژ نهایی زیباتر شود.

تونرها انواع متفاوتی دارند و معمولا برای پاک کردن تناژهای گرم استفاده نمی‌شوند و یا برای از بین بردن آن با تونر مو باید استمرار بیشتری داشت.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.